Het begin

26 april 2019 - San Juan, Filipijnen

0DF2D452-5EF0-4D40-8AD6-FF3AF3532AAB

Dinsdag 23 april, het is zover ik en mijn mede studenten gaan naar de Filipijnen!!

De eerste vlucht naar doha was 6 uur vliegen, daar hebben we een tussenstop gemaakt van 3 uur. Inmiddels was het al 01:00 uur in doha. Rond 03:00 uur vertrok het vliegtuig van 9 uur richting manilla. Het is hier 6 uur later, dus we kwamen rond 17;00 uur aan. In manilla aangekomen maakte we meteen chaos en drukte mee. Onze vlucht naar iloilo (plaats waar wij verblijven) zou om 20:45 uur vertrekken. Doordat we lang op onze koffers en tassen moesten wachten en we een beetje vertraging hadden opgelopen waren we aan het haasten en hebben een taxi genomen naar de goede terminal te komen.

Maar omdat het zo druk was en de auto’s nooit goede verkeerslessen hebben gehad stonden we in de file.

Sommige waren gestresst, omdat ze bang waren dat we het vliegtuig zouden missen. Na alle stress en files kwamen we aan bij de goede terminal en bleek dat onze vlucht vertraging had. Uiteindelijk konden we om 00:35 boarden en rond 1 uur vliegen!! :( Gelukkig duurde de vlucht maar 45 min dus kwamen we rond 02:00 uur aan, waar janice ons stond op te wachten.

We reden met een gave Redbull jeepny ( soort Max verstappen maar dan anders ) 1,5 uur naar ons huisje. Uiteindelijk was het 04:30 dat we er waren en konden slapen.

Donderdag 25 april hadden wij om 1 uur met Janice afgesproken om ons een rondleiding te geven door het dorpje waar wij verbleven, Miagao. Daarna zijn we met een tuktuk naar een winkeltje gegaan om daar de nodige spulletjes te halen, zoals water en toiletpapier. Vervolgens zijn we naar janice’s huis gegaan, daar kregen we een soort introductie over het verblijf en onze stage. Ook zijn we naar een strandje gegaan met zwart zand!

We waren in de avond uitgenodigd door de familie van janice om bij hen te komen eten en fiesta te houden. De mensen zijn super aardig en willen je meteen helpen bij van alles en nog wat. Je voelt je hier ook echt net een filmster, omdat iedereen met je op de foto wilt!

We zijn na het eten naar een traditie geweest dat gekoppeld is aan de fiesta. Hierbij wordt een prins en een prinses gekozen. Hierna zijn we weer terug naar ons huisje gegaan en hebben we nog wat geklets met een zak chips erbij :)))

1. Inez:
    26 april 2019
    Prachtig eerste verhaal Ies! Wat fijn om te horen dat jullie zo'n warm onthaal hadden dankzij Janice en haar familie. Geniet ervan en groetjes aan de groep x
  2. Inez2:
    26 april 2019
    Klinkt goed Iza! Wat een reis!!! Ik zie uit naar je volgend verslag. Good luck! 😘
  3. Josée:
    26 april 2019
    Wat een avontuur in zo’n heel andere wereld! Superervaring! Veel sukses en ik blijf je volgen! Dikke kus XXX Josée
  4. Dirk Jan:
    26 april 2019
    Goh Ies, wat een begin van een fantastisch avontuur. Ik ben benieuwd naar nieuwe ervaringen van jou en jullie.
  5. Erik en Mirjam:
    27 april 2019
    Hoi Iza, Fijn dat je goed bent aangekomen en dat het meteen al zo leuk is. Veel plezier!